close
تبلیغات در اینترنت
چکیده برنامه درس ملی
loading...
جملات حکیمانه : در زندگی منتظر معجزه نباش ، خودت معجزه ی زندگیت باش


دبیرستان ادیب دوره اول

آموزشگاه ادیب توسط دکتر عباس ادیب به یاد و نام مرحوم پدرشان در سال 1349 تاسیس گردید . این آموزشگاه اولین دبیرستان پسرانه دوره اول مجری طرح تعالی مدیریت مدرسه در شهرستان برخوار می باشد .

چکیده برنامه درس ملی

سند برنامه ی درس ملی

آموزش زبان و ادبیات فارسی بر چهار مهارت زبانی ، گوش دادن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن از طریق رمزگشایی و رمزگذاری نمادهای آوایی (شنیداری) و خطی (دیداری) و مهارت های فرازبانی (تفکر، نقد و تحلیل) و چگونگی کاربست آن ها و نیز ادبیات فارسی  تاکید دارد.

در این حوزه، دانش آموزان به فهم زبان، باورها، ارزش ها و نگرش ها، ساختار زبانی، جایگاه و گشتار زبان فارسی و پیکره ی نظام مند و عناصر سازه ای و عوامل هنری و زیبایی در منابع اصیل و ادبیات کهن و معاصر دست می یابند.

آموزش زبان بر توانایی ارتباطی و حل مسئله تاکید دارد به گونه ای که فرد پس از آموزش قادر به ایجاد ارتباط با استفاده از تمامی مهارت های چهار گانه زبانی (گوش کردن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن) برای دریافت  و انتقال معنا گردد.

حوزه ی کار و فناوری شامل کسب مهارت های عملی برای زندگی کارآمد و بهره ور و کسب شایستگی های مرتبط با فناوری و علوم وابسته، به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، جهت تربیت فناورانه و زندگی سالم در فضای مجازی و نیز آمادگی ورود به حرفه و شغل در بخش های مختلف اقتصادی و زندگی اجتماعی است.

دانش آموزان در خلال فعالیت های بدنی یاد می گیرند چگونه در قالب گروه کار کنند، اعتماد به نفس خود را فازایش دهند، برای اوقات فراغت خود برنامه ریزی کنند، در مسائل درگیر شوند و به کمک دیگران مسائل را حل کنند.

معلم، یادگیرنده و پژوهشگر آموزشی و پرورشی است.

برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه، آموزش های مرتبط با آداب و مهارت های زندگی و خانواده به عنوان فرصتی برای به کارگیری آموخته ها در موقعیت های واقعی زندگی و متناسب با تفاوت های فردی و شرایط و مقتضیات محلی، وظیفه ی آماده کردن فرد برای ورود آگاهانه و مسئولانه به زندگی خانوادگی و اجتماعی را بر عهده دارد.

برنامه های درسی و تربیتی باید زمینه ی تقویت و پایداری هویت ملی را با تاکید بر تعمیق باورها و ارزش های اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و زبان و ادبیات فارسی، ارزش های انقلاب اسلامی، میهن دوستی، وحدت و انسجام فرهنگی، استقلال ملی و همبستگی اسلامی فراهم آورد.

تربیت فرهنگی و هنری سبب شناخت پیشینه ی فرهنگی و توانایی های فردی و توسعه ی ظرفیت های وجودی و کسب بخشی از شایستگی های مورد نیاز برای زندگی می شود. دستیابی به کمال در اخلاقیات و ارزیابی فرهنگ بشری براساس نظام معیار در گرو دستیابی دانش آموزان به ابزار و رسانه هایی با توان بازنمایی دامنه و عمق ارزش هاست. استفاده از هنر و قالب های هنری مناسب ترین طریق بازنمایی تجربیات غنی از احساس و عواطف است.

تربیت علمی فناورانه تنها آموزش یافته ها و فرآورده های علمی یا به عبارت دیگر تنها مفاهیم و دانش علمی را در بر نمی گیرد، بلکه فرآیند های علمی و روش علم آموزی هم چون مهارت های فرایندی (مشاهده، جمع آوری اطلاعات، اندازه گیری، تفسیر یافته ، فرضیه و مدل سازی، پیش بینی، طراحی تحقیق و برقراری ارتباط) و مهارت های پیچیده ی تفکر را نیز مورد توجه قرار می دهد.

این دو حوزه ی محتوایی (دینی و قرآن) ارتباط وثیقی با یکدیگر دارند و برنامه ریزی آن ها باید هماهنگ و مرتبط با هم صورت گیرد و از اهداف، محتوا و روش های مشترک و نیز مطالب مکمل و تایید کننده ی همدیگر استفاده ی مطلوب به عمل آید.

آشنایی با زبان عربی و مشخصاً مهارت های چهارگانه ی زبانی یعنی خواندن، گوش کردن، نوشتن و سخن گفتن، در این حوزه به میزانی که دانش آموز را در درک معنای آیات قرآن کریم، کلام معصومین و متون دینی و فرهنگ اسلامی کمک کند و در تقویت زبان فارسی او موثر باشد.

بازدید : 1038 تاریخ : یکشنبه 02 فروردين 1394 زمان : 16:44 نویسنده : رضا الیاسی زواره نظرات ()
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

آمار سایت
  • کل مطالب : 101
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 48
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 447
  • بازدید ماه : 2,431
  • بازدید سال : 7,383
  • بازدید کلی : 105,345
  • مطالب